انتقال تصویر دوربین مدار بسته – آشنایی با روش انجام آن

انتقال تصویر دوربین مدار بسته - پی اچ گستر

انتقال تصویر دوربین مدار بسته یکی از اقدامات بسیار مهم برای نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی نظارتی است. برای انتقال تصاویر روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند لازم است تا چندین مرحله را به صورت دقیق انجام دهید. در واقع مهم ترین قابلیت دوربین های مدار بسته انتقال تصاویر است که این روزها همه خریداران به آن توجه می کنند. این ویژگی در سیستم های نظارتی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در هر شرایطی با استفاده تبلت، گوشی یا کامپیوتر خود، تصاویر دوربین ها را مشاهده کنید.

اکثر افراد به این دلیل جهت نصب دوربین مداربسته اقدام می کنند که در زمان هایی که در مکان حضور ندارند، بتوانند محیط را از راه دور کنترل کنند. خوشبختانه تکنولوژی مثل همیشه تاثیرات خود را در این زمینه به جای گذاشته است. دوربین های مدار بسته امروزی با امکانات ویژه ای که دارند، می توانند تصاویر را به صورت زنده و تحت شبکه منتقل کنند. این موضوع باعث شده تا افراد در دورترین نقطه جهان بتوانند شرایط منزل یا محل کار خود را کنترل کرده و از جزئی ترین اتفاقات باخبر باشند. در ادامه این مطلب از سایت پی اچ گستر با ما همراه باشید تا در مورد انتقال تصویر این سیستم ها توضیح دهیم.

اهمیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته

زمانی که بحث از انتقال تصویر دوربین مداربسته شود، به این معنا است که تصاویر به صورت زنده یا ثبت شده روی اسمارت فون ها یا تبلت، لپ تاپ و یا یارانه از طریق شبکه اینترنت منتقل شوند. در واقع چنین قابلیتی در دوربین های مدار بسته این امکان را مهیا می کند تا کاربران بدون هیچ گونه نگرانی و اطمینان خاطر، هر لحظه از شرایط محیط موردنظر خود با خبر باشند.

کاربران با قابلیت انتقال تصاویر می توانند کنترل کاملی روی محیط داشته و در عین حال از رفتارهای غیر عادی همانند رد شدن از خطوط غیرمجاز، عبور از بخش های ممنوعه و…. مطلع شوند. لازم است بدانید که انتقال تصویر به روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به طور کامل تری در مورد این روش ها توضیح می دهیم.

روش های انتقال تصویر دوربین مداربسته - پی اچ گستر

روش های انتقال تصویر دوربین مداربسته

امروزه برای استفاده از چنین قابلیتی، از سه روش استفاده می شود که عبارتند از:

روش P2P

در این روش منتقل کردن تصاویر به واسطه شناسه دستگاه ذخیره ساز یا دوربین انجام می شود.  امروزه در اکثر سیستم های نظارتی چنین قابلیتی وجود دارد.

روش IP Static برای انتقال تصویر

در این روش با استفاده از آی پی ثابت یا IP Static انتقال تصاویر دوربین مداربسته انجام می شود. شما باید آی پی ثابت را از شرکت اینترنتی مربوطه دریافت نمایید.

روش ساتا

در حقیقت ساتا یکی از روش های بسیار ایمن است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. با ثبت کردن دستگاه های ذخیره ساز خود در سایت ساتا، می توانید از این سرویس استفاده کنید. این گونه موفق می شوید تا از هر مدل گیرنده تحت اینترنتی، تصویر دوربین مداربسته را از دورترین نقطه مشاهده کنید. خوشبختانه استفاده از این سرویس هیچ هزینه ای نداشته و رایگان است که می توانید به وسیله آن، تصاویر را با کیفیت عالی مشاهده کنید.

سه مرحله اصلی برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته روی گوشی همراه

همان طور که بهتر می دانید، انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل بسیار کاربردی و بهتر است. چرا که گوشی های هوشمند همیشه به همراه ما هستند و دسترسی بهتری به آن ها داریم. برای فرستادن تصویر دوربین روی موبایل سه قدم زیر بسیار مهم است:

1- قدم اول: در ابتدا کاربران باید سیستم ذخیره ساز NVR و  DVR را تنظیم کنند. البته که این کار بایستی توسط تکنسین های حرفه ای انجام شود. زیرا آن ها می توانند با توجه به استاندارد ها، به طور اصولی این کار را انجام دهند.

2- قدم دوم: در این بخش باید به سراغ تنظیم مودم رفت. شما می توانید با مشاهده دفترچه راهنمای مودم یا کمک از یک فرد متخصص در این حوزه، مودم را برای انتقال تصویر دوربین روی موبایل آماده کنید. کارشناسان پی اچ گستر در این زمینه راهنمای شما خواهند بود.

3- قدم سوم: برای انتقال تصویر هر مدل دوربین مدار بسته ای نیاز است تا حتما نرم افزار دوربین مدار بسته مخصوص آن را دانلود و روی موبایل نصب کنید. سپس تنظیمات لازم را روی برنامه انجام دهید.

شرایط لازم برای انتقال تصویر دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته علاوه بر این که کار تخصصی است، به شرایطی خاصی نیاز دارد که عبارتند از:

مهم ترین مورد برای این داشتن کار اینترنت پرسرعت است. اگر می خواهید تصاویر را با سرعت و وضوح بالایی مشاهده کنید، حتما به اینترنتی با سرعت مناسب احتیاج دارید.

پیش نیاز بعدی، آی پی ثابت می باشد. هنگامی که شما جهت خرید اشتراک اقدام می کنید، لازم است تا از شرکت مربوطه حتما آی پی ثابت را بگیرید.  برای این کار نیز می توانید هزینه ها را به صورت ماهیانه یا سالانه پرداخت نمایید.

در آخر نیز لازم است تا دستگاه ذخیره ساز را به مودم وصل کنید. این کار با استفاده از کابل شبکه امکان پذیر است.

نکات مهم برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته

نکات امنیتی که باید برای ارسال تصاویر دوربین مداربسته به آن توجه کنید، عبارتند از:

  1. بهتر است حتما رمز عبور و نام کاربری دستگاه را تغییر دهید. زیرا اکثر آن ها با یک نام کاربری و پسورد پیشفرض تنظیم شده اند.
  2. برای تنظیم رمز عبور باید یک سری کاراکتر های به خصوص را در نظر بگیرید که شامل عدد، حروف بزرگ و کوچک باشد.
  3. برای هر یک از افرادی که باید روی دوربین مدار بسته نظارت داشته باشند، بهتر است که یک حساب کاربری مجزا بسازید.

 

جمع بندی

یکی از قابلیت های ویژه در دوربین های مداربسته جدید، انتقال تصاویر است که امکان کنترل از راه دور را برای کاربران مهیا کرده است. در واقع این کار باید حتما توسط تکنسین های مجرب انجام شود. ما در این مطلب به طور کامل در مورد انتقال تصاویر دوربین مداربسته توضیح دادیم تا شما بتوانید شرایط لازم را برای این کار مهیا سازید. شما می توانید کسب اطلاعات بیشتر و نصب دوربین مدار بسته با کارشناسان پی اچ گستر ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *